Tien ondernemers uit de Metropoolregio Amsterdam mogen op 20 mei in twee minuten tijd hun ‘corona-proof’ ideeën toelichten om de 1,5 meter- economie vorm te geven. Dat initiatief lanceren Rabobank Amsterdam en de Amsterdam Economic Board, in samenwerking met gemeente Amsterdam, ORAM, VNO-NCW, MKB en amsterdam&partners vandaag. “Het doel is het stimuleren van de 1,5-meter-economie in de Metropoolregio Amsterdam”, aldus Barbara Baarsma van Rabobank Amsterdam en de Amsterdam Economic Board. Ondernemers presenteren, individueel of gezamenlijk, hun ideeën online voor een panel bestaande uit burgemeester Femke Halsema, Victor Everhardt (Wethouder Economische Zaken), Barbara Baarsma (Directievoorzitter Rabobank Amsterdam), Mirjam van Praag (Voorzitter CvB VU), Ruben Nieuwenhuis (Sociaal ondernemer en oprichter TechConnect) en Bart Jan Freriks (Managing Director Engie, Zaanstad). De drie gekozen initiatieven krijgen toegang tot de kennis en het netwerk van de samenwerkende organisaties en zo mogelijk ondersteuning bij de uitvoering van hun plannen.

De ondernemerspitch moedigt ‘corona-proof’ ondernemerschap aan en maakt goede ideeën zichtbaar voor een groot publiek. Belangrijke voorwaarde voor deelname is dat de initiatieven ook genomen kunnen worden door andere bedrijven en ondernemers in de Amsterdamse metropoolregio. De initiatiefnemers willen hiermee ondernemerschap stimuleren dat bijdraagt aan een duurzame en economisch innovatieve Amsterdamse metropoolregio binnen de lijnen van de 1,5 meter-samenleving. Om de harde economische klappen van de coronacrisis daar waar het kan te verlichten en te investeren in een economisch duurzaam langetermijnvisie. “Met deze ondernemerspitch willen we het bedrijfsleven stimuleren om samen tot creatieve oplossingen te komen die positief bijdragen aan de Amsterdamse economie in zware tijden”, aldus Barbara Baarsma, directievoorzitter Rabobank Amsterdam en lid Amsterdam Economic Board.

Aanmelden
Ondernemers kunnen zich tot en met 18 mei 12 uur aanmelden via ondernemerspitch@amecboard.com. Op woensdag 20 mei krijgen, na een voorselectie, 10 ondernemers de kans om hun idee voor de 1,5-meter-economie toe te lichten. De geselecteerde ondernemers worden op 18 mei bekend gemaakt. Inzendingen mogen individuele initiatieven zijn of gezamenlijke. Het panel selecteert drie beste initiatieven op basis van de volgende criteria:

  • Creatieve, out of the box, snel schaalbare oplossingen met een zo groot mogelijke positieve economische en maatschappelijke impact
  • Bijdragen aan slimme, groene en gezonde Metropool Amsterdam.
  • Daarbij valt ook te denken aan samenwerking met andere ondernemingen.

Deze initiatieven krijgen vervolgens toegang tot het netwerk van de samenwerkende organisaties en ondersteuning bij de uitvoering van hun plannen door alle samenwerkende partijen. Alle ingezonden initiatieven worden zichtbaar gemaakt op een online ideëenplatform voor iedereen, waarmee ‘corona- proof’ ondernemerschap wordt aangemoedigd en een groter publiek in de regio wordt geïnspireerd.

Kijk voor meer informatie op: www.amsterdameconomicboard.com

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Nieuwe aflevering MKB TV: dit is het moment om te innoveren

Nieuwe aflevering MKB TV: dit is het moment om te innoveren

Een crisis is hét moment om nieuwe businessmodellen en nieuwe technologieën uit te proberen. Dit is een belangrijke les uit het verleden. Hoe doen MKB bedrijven dit in deze crisis? MKB TV gaat deze week over hun ervaringen en de tips die ze voor jou hebben.

Winnaar Product van de maand: Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop

Winnaar Product van de maand: Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop

Dutch Museum Gift Shop is door een vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Dat stond voor deze ene keer helemaal in het teken van producten die van nut zijn in de coronacrisis. DMGS is een online platform voor museumwinkels met als doel musea extra inkomsten te genereren in de anderhalve meter economie. De winnares Jitske Naberman over ondernemen en digitalisering: “ga zo snel mogelijk aan de slag. Volg (veelal gratis) webinars, ga uitzoeken wat de concurrentie doet. Bedenk wat jij belangrijk vindt.”

Sta niet stil en innoveer

Sta niet stil en innoveer

Whello is een online marketingbureau. Voor de crisis zat het kantoor van Whello vol, nu werken de mensen voor een deel thuis. Alles wat zij daarvoor nodig hebben is een wifi- verbinding en hun laptop. Zo werken ze met tools als Google business en chatprogramma Slack volledig in de Cloud. We vragen aan Serge de Sousa co-founder van Whello wat zijn advies is aan MKB’ers in deze coronatijden.

Mediation Amsterdam, online dienstverlening heeft ook voordelen

Mediation Amsterdam, online dienstverlening heeft ook voordelen

Tabitha van den Berg, partner bij Mediation Amsterdam, ondersteunt ondernemers in conflictmanagement. Welke stappen maken de mediators in deze tijden van digitalisering? Welke adviezen hebben zij voor ondernemers die nu met spanningen te maken hebben?

Coaching ondernemers

Coaching ondernemers

Zit je als ondernemer op dit moment in zwaar weer? Maak gebruik van gratis professionele coaching! Normaal gesproken betalen ondernemers een eigen bijdrage van 150 euro. Het ministerie van EZK geeft meer subsidie aan het OKB.Staatssecretaris Mona Keijzer wil naast financiële steun ook naar andere manieren zoeken om ondernemers bij te staan.