De Amsterdamse Ui van De Leeuw Zuurwaren is door een vakjury van MKB Amsterdam gekozen als ‘Product van de maand’. In café Wildschut ontving De Leeuw Zuurwaren, donderdag 20 februari, uit handen van Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam, een oorkonde en een reclamecampagne in Amsterdam en omstreken via Centercom. Patat van Pietersma Snacks van de Albert Cuyp en de kroket van FEBO grepen net naast de prijs.

Voor een interview met De Leeuw Zuurwaren klik hier voor Facebook live.

Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de marktkooplieden van de Albert Cuyp, Diemermarkt en REURING markt op IJburg hun nominaties gegeven. Uit de zeven genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Patat van Pietersma Snacks op de Albert Cuyp, de kroket van FEBO en De Amsterdamse Ui van De Leeuw Zuurwaren.

Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: “wat is er nu Amsterdamser dan de Amsterdamse ui? Het is een oerproduct van Amsterdam. In de 19e eeuw ontstaan om het voedsel langer houdbaar te maken. De uien zijn in Nederland gekweekt en in Amsterdam geproduceerd. De Amsterdamse Ui van De Leeuw heeft een unieke smaak en is bekend in heel Nederland. Op tafel is het een vast onderdeel van de maaltijd. Het product ligt van Groningen tot Limburg in de schappen en draagt zo het Amsterdamse product uit.”

Bart Drenth, voorzitter MKB-Amsterdam: “het op deze schaal produceren en tegelijk handhaven van de kwaliteit is knap. Zo’n stabiel product hoeft en moet zelfs niet vernieuwd worden. De schaalvergroting naar heel Nederland is een knap staaltje ondernemen. Hierdoor is De Amsterdamse Ui van De Leeuw de verdiende winnaar van het product van de maand. MKB Amsterdam waardeert de twee verliezende finalisten die van vaste waarde zijn op de markt.”

MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk hier verder op onze Facebookpagina, een interview met de winnaars en onze voorzitter Bart Drenth. Met prachtige verhalen van een eeuwenoud familiebedrijf waarin zelfs Van Gogh een rol speelt.

 

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...