De Amsterdamse Ui van De Leeuw Zuurwaren is door een vakjury van MKB Amsterdam gekozen als ‘Product van de maand’. In café Wildschut ontving De Leeuw Zuurwaren, donderdag 20 februari, uit handen van Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam, een oorkonde en een reclamecampagne in Amsterdam en omstreken via Centercom. Patat van Pietersma Snacks van de Albert Cuyp en de kroket van FEBO grepen net naast de prijs.

Voor een interview met De Leeuw Zuurwaren klik hier voor Facebook live.

Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de marktkooplieden van de Albert Cuyp, Diemermarkt en REURING markt op IJburg hun nominaties gegeven. Uit de zeven genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Patat van Pietersma Snacks op de Albert Cuyp, de kroket van FEBO en De Amsterdamse Ui van De Leeuw Zuurwaren.

Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: “wat is er nu Amsterdamser dan de Amsterdamse ui? Het is een oerproduct van Amsterdam. In de 19e eeuw ontstaan om het voedsel langer houdbaar te maken. De uien zijn in Nederland gekweekt en in Amsterdam geproduceerd. De Amsterdamse Ui van De Leeuw heeft een unieke smaak en is bekend in heel Nederland. Op tafel is het een vast onderdeel van de maaltijd. Het product ligt van Groningen tot Limburg in de schappen en draagt zo het Amsterdamse product uit.”

Bart Drenth, voorzitter MKB-Amsterdam: “het op deze schaal produceren en tegelijk handhaven van de kwaliteit is knap. Zo’n stabiel product hoeft en moet zelfs niet vernieuwd worden. De schaalvergroting naar heel Nederland is een knap staaltje ondernemen. Hierdoor is De Amsterdamse Ui van De Leeuw de verdiende winnaar van het product van de maand. MKB Amsterdam waardeert de twee verliezende finalisten die van vaste waarde zijn op de markt.”

MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk hier verder op onze Facebookpagina, een interview met de winnaars en onze voorzitter Bart Drenth. Met prachtige verhalen van een eeuwenoud familiebedrijf waarin zelfs Van Gogh een rol speelt.

 

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Coaching ondernemers

Coaching ondernemers

Zit je als ondernemer op dit moment in zwaar weer? Maak gebruik van gratis professionele coaching van de Stichting Ondernemersklankbord (OKB). Normaal gesproken betalen ondernemers een eigen bijdrage van 150 euro. Het ministerie van EZK geeft meer subsidie aan het...

Stoppen of doorgaan met je bedrijf?

Stoppen of doorgaan met je bedrijf?

Ondernemers zijn van nature optimistisch. Maar wat als het gewoon niet meer gaat? Tweederde van de ondernemers heeft een omzetdaling van meer dan twintig procent. Een deel daarvan maakt helemaal geen omzet meer. Op tijd stoppen is dan echt de meest verstandige keuze,...

Hoe gaat het bij de Rabobank?

Hoe gaat het bij de Rabobank?

We horen veel van de onderhandelingspartijen bij het kabinet en van ondernemers hoe het gaat in deze tijden van coronacrises. Hoe gaat het eigenlijk bij de banken? Hoe beleven zij deze crisis? Wouter Stevens, directielid Rabobank Amsterdam, geeft een inkijk in hoe de...

De anderhalve meter economie, hoe geven ondernemers hier vorm aan?

De anderhalve meter economie, hoe geven ondernemers hier vorm aan?

Winkelcentrum Boven ’t IJ Als je door het winkelcentrum loopt zie je overal stickers, bordjes op de lantaarnpalen met anderhalve meter afstand. Graffiti op de stoeptegels geeft de looprichting aan. Daan Woudhuysen, voorzitter winkelcentrum: “we hebben de winkeliers...

MKB TV: ondernemen in de anderhalve meter economie

MKB TV: ondernemen in de anderhalve meter economie

Op de Nieuwendijk is het op sommige plekken zo stil dat er eenden over straat lopen. In deze aflevering zijn ondernemers aan het woord van de Nieuwendijk die graag willen dat mensen weer komen winkelen. En hun ideeën voor de anderhalve meter economie. Waaronder Marcel...