Op de foto: Ron de Gram en  Fatima Arraq van het telefonische klantcontact center van de gemeente Amsterdam

In zijn open brief over de stadsdelen van afgelopen maand merkte de voorzitter van MKB Amsterdam op dat de dienstverlening van de gemeente Amsterdam aan de telefoon beter kon. ‘Maar we zijn juist bezig die veel beter te maken’, aldus Robert van Gerwen van de gemeente Amsterdam. Hij nodigde MKB Amsterdam uit eens zelf te komen kijken.

In een gebouw boven de A10 ter hoogte van het Bos en Lommerplein zitten meer dan 100 mensen aan de telefoon om vragen van Amsterdammers te beantwoorden. Dat kan gaan over belastingen of een uitkering, maar ook over vragen van ondernemers, zoals over een vergunning. Op dit moment wordt 70% van de binnenkomende telefoontjes binnen een 30 seconden opgenomen. En hoe goed kunnen vragen van ondernemers dan worden beantwoord? Steeds beter, zo’n driekwart van de vragen kan dan direct worden afgehandeld, voor de overige vragen word je doorverbonden. En de kennisbank met alle mogelijke vragen groeit iedere week, waardoor steeds meer direct kan worden afgedaan.

Hebben jullie de ervaring dat de telefonische dienstverlening van de gemeente Amsterdam verbeterd is? 
Ja, ik word snel en adequaat geholpen
Nee, het lukt nog steeds niet makkelijk de juiste persoon voor mijn vragen te vinden

Stem

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Bart Drenth

Bart Drenth

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...