Groei

Groei

MKB-Amsterdam stimuleert groei bij ondernemers in de regio Amsterdam. Door het organiseren van bijeenkomsten en het aanbieden van specials gericht op waardencreatie, groeifinanciering, personeel en organisatie. MKB-Amsterdam organiseert elke maand de Groeiborrel waar het Product van de maand bekend wordt gemaakt. En MKB Amsterdam biedt samen met de HvA een mastercourse aan om je onderneming middels een eigen doorgroeiplan te versterken.

Dien je vraagstuk in

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen column Bert Bos week 27

We tekenen de lente van 2025. Verkiezingstijd. Het Malieveld vult zich louter met politici. Alle partijen doen mee. Onderlinge solidariteit. Een omkering: protest van een honderdtal politici tegen de ruim 2 miljoen MKB-ondernemers in Nederland (in plaats van andersom). Die ondernemers houden zich niet aan de in 2021 geïnitieerde wetgeving over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Top drie Product van de Maand bekend!

Top drie Product van de Maand bekend!

De top drie voor Product van de Maand juni is bekend: Oma’s appeltaart van Ons Tweede Thuis, mensen met een beperking maken de wereldberoemde taarten in Amstelveen, Robot playground voor kids, social en educatief robotprogramma van RobotWise en ‘versgebrande koffie’ van Het Hoofdkwartier Koffiebranderij Amstelveen, uniek en altijd vers.

Focus op succes

Focus op succes

Een crisis kan ook een weg naar verbetering zijn door als ondernemer bewuste keuzes te gaan maken. Het gaat om de juiste afslag te nemen....

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Van de meeste persberichten gaat mijn hart niet sneller kloppen. Vorige week was dat wel zo bij een persbericht van Artis. Artis gaat het mogelijk maken naar onszelf te kijken als diersoort. Met alle vernieuwend leermiddelen (succesfactor Digitalisering) en structureel de plaats van de mens in de natuur (succesfactor Duurzaamheid). En ook de verwachte omzetvergroting en het versterken van het imago van Amsterdam en Nederland. Perspectief!

MKB TV 3 juni versoepeling van de beperkingen

MKB TV 3 juni versoepeling van de beperkingen

Het belangrijkste nieuws voor ondernemers van deze week is natuurlijk dat de beperkingen zijn versoepeld. Restaurants en bars mogen sinds maandag weer open en winkels krijgen het drukker. Ondernemers en gemeenten hebben daar de afgelopen weken hard aan gewerkt. In de nieuwe aflevering praten we met ondernemers in de regio over de ontwikkelingen in de economie, de arbeidsmarkt en hoe je bedrijf staande kunt houden.

Winnaar Product van de maand: Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop

Winnaar Product van de maand: Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop

Dutch Museum Gift Shop is door een vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Dat stond voor deze ene keer helemaal in het teken van producten die van nut zijn in de coronacrisis. DMGS is een online platform voor museumwinkels met als doel musea extra inkomsten te genereren in de anderhalve meter economie. De winnares Jitske Naberman over ondernemen en digitalisering: “ga zo snel mogelijk aan de slag. Volg (veelal gratis) webinars, ga uitzoeken wat de concurrentie doet. Bedenk wat jij belangrijk vindt.”

Sta niet stil en innoveer

Sta niet stil en innoveer

Whello is een online marketingbureau. Voor de crisis zat het kantoor van Whello vol, nu werken de mensen voor een deel thuis. Alles wat zij daarvoor nodig hebben is een wifi- verbinding en hun laptop. Zo werken ze met tools als Google business en chatprogramma Slack volledig in de Cloud. We vragen aan Serge de Sousa co-founder van Whello wat zijn advies is aan MKB’ers in deze coronatijden.