De kruidenthee van ptthee is door de vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’ oktober 2020. De ingrediënten van de thee worden verbouwd in samenwerking met lokale boeren.
De nominaties van het Product van de Maand oktober 2020 komen deze maand van de ondernemers van het Science Park in Amsterdam. De volgende producten werden genomineerd: Brownie van Donny Craves Naturally Good, E-bike van Mokumono Cycles, warme maaltijden voor kinderen van Madaga kindervoeding, Villagepump, Kruidenthee van ptthee en de smartphone van Fairphone.
Daarna heeft het publiek gestemd op hun favoriete product. Hieruit is door de publieksstemming op onze facebookpagina de volgende top drie ontstaan: E-bike van Mokumono, smartphone van Fairphone en kruidenthee van ptthee. Uit deze top drie heeft de vakjury een keuze gemaakt op basis van de criteria creativiteit, innovatie, duurzaamheid. vakmanschap en het imago van Groot Amsterdam.
Voorzitter van de vakjury Bert Bos: “Kruidenthee komt in de regel uit het buitenland. Het is bijzonder dat juist een Nederlandse kruidenthee op de markt is gekomen, met kruiden die vlakbij om de hoek groeien. En ook inspeelt op de SDG-doelstellingen. Het is een aansprekend voorbeeld van het realiseren van de doelstellingen van stad, platteland en samenwerking. Het productidee is duurzaam op verschillende manieren. Allereerst de samenwerking met lokale boeren, waar de thee op een afzonderlijk stuk grond gekweekt wordt naast veeteelt en landbouw. Dit bevordert de biodiversiteit. Verder drinkt de consument gezonde thee van eigen bodem en levert zo zelf een bijdrage aan het evenwicht in de natuur. Zo’n initiatief vanuit de stad is opmerkelijk en draagt bij aan het duurzame imago van Amsterdam en het platteland rond Amsterdam. Het droogproces wordt gerealiseerd in samenwerking met de sociale werkplaats. De receptuur wordt ontwikkeld in samenwerking met een theesommelier om de smaakbalans op culinair niveau te brengen. Via de webshop is de Amsterdamse thee in de hele wereld beschikbaar. Het hele productieproces vindt plaats in de regio Amsterdam.”
De winnaar ontvangt een regionale campagne van Centercom en wordt uitgenodigd als gastspreker voor de inspiratie lunch sessie, een webinar verzorgd door Whello. Volg onze nieuwsbrief op de website voor het tijdstip.
MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam. Met dank aan onze hoofdsponsor Centercom voor de landelijke campagne. https://centercom.nl/ledenvoordeel-mkb-amsterdam/
MKB TV zendt een special over de nominatie van de top drie en de winnaar uit. Kijk hier de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam en abonneer je meteen!