Op dinsdag 22 maart vond alweer de 14e Rabobank MKB Lenteborrel plaats met dit jaar als thema Global or Local. Met meer dan 550 bezoekers kunnen we weer terugkijken op een succesvolle bijeenkomst.
’In Amsterdam maken ze chocolade van cacao uit Ghana”, noemde Van Hedel als voorbeeld. Dirk Lubbers, baas van Heineken Experience, het interactieve museum van het bierconcern, verwees naar zijn eigen broodheer. „Heineken begon als een Amsterdamse brouwerij maar is nu actief in zo’n tweehonderd landen.”
Maar het merendeel van de avond ging het toch over lokale zaken. Zoals over de plannen van het stadsbestuur om de auto in het Amsterdamse centrum terug te dringen. „De binnenstad moet wel bereikbaar blijven,” zei scheidend directeur Ellen Jacobs van MKB Amsterdam, die wordt opgevolgd door Dolf Kloosterziel. Jacobs vindt dat de plannen niet te snel maar stap voor stap moeten worden ingevoerd.
Uit: Telegraaf, Stan Huygens Journaal d.d. 24-3-2016. Lees hier het hele artikel
Klik op de foto voor het hele album.