MKB TV: je bent ondernemer geworden om te ondernemen

Meike Korpershoek van MKB-Amsterdam praat met ondernemers Jack Stuifbergen (Breedweer) en Wouter van Dijk (de Aanhuurmakelaar). Hoe houden zij hun bedrijf overeind? En wat zien ze als toekomst voor de economie? Jack van Stuifbergen geeft een route voor ondernemers aan hoe door deze crisis heen te komen. “Verdiep je in de informatie die er is en kijk wat er wel kan. Betrek je personeel en blijf communiceren.” Wouter geeft ook goede voorbeelden en vraagt aan de overheid om soepeler te zijn met regels. “Sta bijvoorbeeld voor horecazaken toe dat de terrassen groter mogen zijn.” Wouter is minder enthousiast over de 60 min economie. Hij denkt niet dat het in de leeftijd zit, juist allemaal zorg voor elkaar hebben, vindt hij belangrijker. Jack roept de ondernemersgeest op: je bent ondernemer geworden om te ondernemen. Je begint weer opnieuw, waar je ooit eerder al bent gestart.

Kijken vanaf vandaag dus! Wil je niks missen? Abonneer je op ons YouTube kanaal en zet notificaties aan: https://www.youtube.com/channel/UCkJqdbTjaIWbC-utH991hVQ

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Irene van der Zwan

Irene van der Zwan

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Nieuwe aflevering MKB TV: dit is het moment om te innoveren

Nieuwe aflevering MKB TV: dit is het moment om te innoveren

Een crisis is hét moment om nieuwe businessmodellen en nieuwe technologieën uit te proberen. Dit is een belangrijke les uit het verleden. Hoe doen MKB bedrijven dit in deze crisis? MKB TV gaat deze week over hun ervaringen en de tips die ze voor jou hebben.

Winnaar Product van de maand: Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop

Winnaar Product van de maand: Jitske Naberman van Dutch Museum Gift Shop

Dutch Museum Gift Shop is door een vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Dat stond voor deze ene keer helemaal in het teken van producten die van nut zijn in de coronacrisis. DMGS is een online platform voor museumwinkels met als doel musea extra inkomsten te genereren in de anderhalve meter economie. De winnares Jitske Naberman over ondernemen en digitalisering: “ga zo snel mogelijk aan de slag. Volg (veelal gratis) webinars, ga uitzoeken wat de concurrentie doet. Bedenk wat jij belangrijk vindt.”

Sta niet stil en innoveer

Sta niet stil en innoveer

Whello is een online marketingbureau. Voor de crisis zat het kantoor van Whello vol, nu werken de mensen voor een deel thuis. Alles wat zij daarvoor nodig hebben is een wifi- verbinding en hun laptop. Zo werken ze met tools als Google business en chatprogramma Slack volledig in de Cloud. We vragen aan Serge de Sousa co-founder van Whello wat zijn advies is aan MKB’ers in deze coronatijden.

Mediation Amsterdam, online dienstverlening heeft ook voordelen

Mediation Amsterdam, online dienstverlening heeft ook voordelen

Tabitha van den Berg, partner bij Mediation Amsterdam, ondersteunt ondernemers in conflictmanagement. Welke stappen maken de mediators in deze tijden van digitalisering? Welke adviezen hebben zij voor ondernemers die nu met spanningen te maken hebben?

Coaching ondernemers

Coaching ondernemers

Zit je als ondernemer op dit moment in zwaar weer? Maak gebruik van gratis professionele coaching! Normaal gesproken betalen ondernemers een eigen bijdrage van 150 euro. Het ministerie van EZK geeft meer subsidie aan het OKB.Staatssecretaris Mona Keijzer wil naast financiële steun ook naar andere manieren zoeken om ondernemers bij te staan.