Dutch Museum Gift Shop is door een vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. De Dutch Museum Gift Shop is een online platform voor museumwinkels. Met als doel musea extra inkomsten te geven in de huidige anderhalve meter economie en ook daarna.

Iedere maand mag een bijzondere groep mensen hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand een speciale coronaproof editie. Mensen konden via social media, ondernemers nomineren die creatief en innovatief zijn, in de anderhalve meter economie. Voorzitter van de vakjury Bert Bos: “de museumwinkel is altijd het laatste station van het museumbezoek. De onlinedienst maakt van dat laatste station de voorkamer met wereldwijde toegang op ieder moment. Het bezoek aan de individuele webshops wordt bevorderd en daarmee wordt extra omzet gegenereerd. Ook in de anderhalve meter economie.”

Bert Bos, vice-voorzitter MKB-Amsterdam: “het online platform stimuleert 24/7 een structurele relatie met (potentiele) museumbezoekers in binnen- en buitenland. Het platform versterkt de samenwerking tussen de musea en het imago van de Amsterdamse musea. Het product vergroot het imago van de regio Amsterdam door de krachten te bundelen in tijden van recessie en ook met een blijvend perspectief. Met een spin-off naar heel Nederland en het toerisme.”

Bos: “deze jonge, nieuwe generatie ondernemer toont een potentieel in de voorhoede van de marketing. De basis hiervoor is het inlevingsvermogen in product en afnemer en de economische context. En ook inspelend op de belangrijkste uitdagingen digitalisering en duurzaamheid. Naast felicitaties en een mooi juryrapport, krijgt Dutch Museum Gift shop een buitenreclamecampagne aangeboden van Centercom om meer publiciteit aan het platform te geven. Jitske Naberman, initiatiefnemer van www.dutchmuseumgiftshop.nl en eigenaar van online marketingbureau HoneyDew, is blij met de waardering en de prijs.

MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk hier de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam en abonneer je meteen!

 

                          

 

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...