Dutch Museum Gift Shop is door een vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. De Dutch Museum Gift Shop is een online platform voor museumwinkels. Met als doel musea extra inkomsten te geven in de huidige anderhalve meter economie en ook daarna.

Iedere maand mag een bijzondere groep mensen hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand een speciale coronaproof editie. Mensen konden via social media, ondernemers nomineren die creatief en innovatief zijn, in de anderhalve meter economie. Voorzitter van de vakjury Bert Bos: “de museumwinkel is altijd het laatste station van het museumbezoek. De onlinedienst maakt van dat laatste station de voorkamer met wereldwijde toegang op ieder moment. Het bezoek aan de individuele webshops wordt bevorderd en daarmee wordt extra omzet gegenereerd. Ook in de anderhalve meter economie.”

Bert Bos, vice-voorzitter MKB-Amsterdam: “het online platform stimuleert 24/7 een structurele relatie met (potentiele) museumbezoekers in binnen- en buitenland. Het platform versterkt de samenwerking tussen de musea en het imago van de Amsterdamse musea. Het product vergroot het imago van de regio Amsterdam door de krachten te bundelen in tijden van recessie en ook met een blijvend perspectief. Met een spin-off naar heel Nederland en het toerisme.”

Bos: “deze jonge, nieuwe generatie ondernemer toont een potentieel in de voorhoede van de marketing. De basis hiervoor is het inlevingsvermogen in product en afnemer en de economische context. En ook inspelend op de belangrijkste uitdagingen digitalisering en duurzaamheid. Naast felicitaties en een mooi juryrapport, krijgt Dutch Museum Gift shop een buitenreclamecampagne aangeboden van Centercom om meer publiciteit aan het platform te geven. Jitske Naberman, initiatiefnemer van www.dutchmuseumgiftshop.nl en eigenaar van online marketingbureau HoneyDew, is blij met de waardering en de prijs.

MKB-Amsterdam wil met het ‘Product van de Maand’ ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten of diensten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. ‘Product van de Maand’ wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk hier de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam en abonneer je meteen!

 

                          

 

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

MKB Amsterdam

MKB Amsterdam

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onze partner Onderneemin slaat vleugels uit naar Metropool!

Onderneemin heeft onlangs de stap gezet naar de regio Metropool Amsterdam. Onze voorzitter Achmed Baâdoud is dan ook heel content dat MKB-Metropool Amsterdam en Onderneemin mediapartner bij elkaar zijn geworden. “Dat sluit heel goed aan bij onze visie om het MKB...

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB

GVB start trainingen voor Knoppentest bij sollicitatie GVB MKB-Metropool Amsterdam heeft met grote instemming kennis genomen van het besluit van het GVB om gemotiveerde sollicitanten voor de functie van trambestuurder structureel te gaan helpen om voor de...

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Geen Knip, maar Knijp en Filters

Volgens wethouder Melanie van der Horst is het woord ‘Knip’ voortaan een ‘verboden woord’ en kiest de gemeenteraad ervoor van de Weesperstraat een fijne stadsstraat te maken, met twee maal één rijstrook, bredere fiets- en voetpaden, meer groen en een aantrekkelijkere...

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

Weesperstraat: Operatie geslaagd, patiënt overleden

MKB-Metropool Amsterdam heeft met instemming kennis genomen van de conclusie van het onderzoeksrapport over de Knip Weesperstraat: de knip Weesperstraat gaat definitief van tafel. Volgens het college was de proef wel geslaagd en heeft deze veel opgeleverd, maar...

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Laat het GVB zijn Kip met Gouden Eieren niet hoeven slachten

Volgens het concept Programma van Eisen van de Vervoersregio Amsterdam voor het GVB voor de komende jaren moet het openbaar vervoer (OV) in het centrum en de oude stadsdelen verslechteren ten gunste van de nieuwe centra buiten de Ring A10. Een slecht plan, vindt MKB-...