Mijn hart ging vorige week sneller kloppen van een persbericht. Van de meeste persberichten gaat mijn hart niet sneller kloppen. We zijn gewend ze te krijgen. Het is een gewoonte geworden. Prima. Niks mis mee. Waarom dat kloppend hart dan toch”.

Artis opent eind volgend jaar in “het Groote Museum” – het eerste museumgebouw (1855) van Nederland – de deuren van een permanente tentoonstelling over “de mens”. Over de mens. De mens in de dierentuin. Nu wisten we al dat de mens een diersoort was. Midas Dekkers is een van de eersten die die dat al lang spraakmakend heeft beschreven. De andere kant werd tegelijkertijd op tv door een dierenagoog belicht. In de gesloten dierentuinen misten de dieren ons echt. Ze hadden niets meer om naar te kijken.

Mijn bedrijfskundige hartslag gaat naar boven de 100. Hoe briljant opereert Artis hier als onderneming. Voor succesfactor Timing een 10!  In de huidige coronafase zijn we teruggegaan naar ons zelf. Ons bewust geworden dat de impact van de natuur op ons groter is dan we dachten. Dat we er nadrukkelijk onderdeel van zijn. Artis gaat het mogelijk maken naar onszelf te kijken als diersoort. Met alle vernieuwend leermiddelen (succesfactor Digitalisering) en structureel de plaats van de mens in de natuur (succesfactor Duurzaamheid). En ook de verwachte omzetvergroting en het versterken van het imago van Amsterdam en Nederland. Perspectief!

Artis Groote Museum een “groote” compliment. En ook dan als onderdeel van het museum op de begane grond de revival van de historische Koningszaal. Met divers cultuuraanbod (droom en tip). Jeetje ik sta nu op 110. Tot volgende week.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...