Eerste Kids Smaak Festival speciale aandacht voor kinderen uit minimagezinnen

Over het Kids Smaak festival:

Op het eerste Kids Smaak festival dat zondag 8 oktober plaatsvindt, in de Markthal op het Food Center Amsterdam, kunnen kinderen alles leren over lekker en gezond eten. Ze kunnen smaakproefjes doen, zelf gerechtjes maken met een van de topchefs van een luxe Amsterdams hotel, of een groentenbeest maken voor in de groentendierentuin. Alle Amsterdamse kinderen zijn welkom. De toegang is gratis.

Het doel van het Kids Smaak Festival is om kinderen en hun ouders/verzorgers kennis te laten maken met de smaken en bereiding van verse groenten, fruit en vis. Op het festival kun je op een op speelse wijze leren hoe je makkelijk en goedkoop gezond en lekker kan koken. Zo wordt het gebruik van onder andere verse groenten en fruit gestimuleerd.

In aanloop naar het festival heeft de organisatie zich vooral gericht op het werven van kinderen uit gezinnen met weinig geld. Indien de kinderen in groepen komen dan wordt voor deze kinderen vervoer van en naar het festival georganiseerd. Er hebben zich inmiddels zo’n 500 kinderen en hun ouders/verzorgers aangemeld.

Het Kids Smaak Festival is een initiatief van de Ambassadeurs tegen Armoede en vindt tegelijk plaats met de Markt van 1001 smaken. Het initiatief wordt ondersteund door de gemeente Amsterdam. Met de organisatie van het Kids Smaak Festival wil Ambassadeur Pieter Vroegop smakelijke, gezonde en betaalbare voeding stimuleren voor kinderen uit gezinnen met weinig geld.
Kids Smaak Festival in Markthal Food Centre Amsterdam
Zondag 8 oktober, van 11.00 – 17.00 uur
Toegang is gratis

Meld je aan als vrijwilliger:

Jouw rol:
Wij zijn voor het Kids Smaak Festival op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die mee willen helpen om deze dag tot een succes te maken. Denk hierbij aan taken zoals het begeleiden van de kook workshops of andere programma onderdelen (fruit DJ, Tante Toos Suikerloos, springkussen, schminken, smaak expeditie & meer), ontvangen en informeren van het publiek, bemanning van de registratie, opbouw & afbouw of coördinatie van het vervoer van bezoekers van en naar de markthal.

Je kunt je opgeven voor:
· 6 & 7 oktober opbouw (10.00 – 15.00 uur)
· 8 oktober gehele dag (10.00 – 18.00 uur)
· 8 oktober ochtend shift (10.00 – 14.00 uur)
· 8 oktober middag shift (13.30 – 17.30 uur)
· 8 oktober afbouw (17.30 – 20.00 uur)

De doelgroep & impact
Het festival richt zich specifiek op kinderen en hun ouders die in armoede leven. Het aantal kinderen met obesitas is Amsterdam is fors, zeker bij gezinnen die leven onder de armoedegrens. Door op een leuke manier te laten zien, hoe je (goedkoop) gezond kan eten willen wij het eten van groenten en fruit stimuleren. Naast het doel van bewustwording wordt het bovenal een leuke dag voor het hele gezin.

Praktische informatie
Aanmelden als vrijwilliger kan vanaf maandag 11 september via de vrijwilligerskalender van Amsterdam Cares:
https://www.nederlandcares.nl/nl/amsterdam/voor-vrijwilligers/kalender/. Hier meld je je snel en makkelijk aan, waarna je een bevestiging met alle informatie per email toegestuurd krijgt.
Bij aankomst meld je je bij de ingang van Food Center Amsterdam als vrijwilliger voor het Kids Smaak Festival/Markt van 1001 Smaken. We starten aan het begin van de shift met een korte briefing en verdeling van de taken, waarna we er met z’n allen een hele mooie dag van gaan maken! Voor eten & drinken gedurende je shift zal worden gezorgd. Meer weten?
Neem dan contact op met Renske of Caroline via info@amsterdamcares.nl of kijk op www.facebook.com/kidssmaakfestivalamsterdam

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Bart Drenth

Bart Drenth

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...