De siropen van Saru Soda zijn door een vakjury van MKB Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Tijdens de eerste live uitzending van MKB TV op woensdag 8 april werd bekend gemaakt dat Leslie Dronkers, eigenaar en limonademaker van Saru Soda met zijn duurzame en innovatieve siropen winnaar is. Felicitaties van voorzitter MKB-Amsterdam, Bart Drenth en bestuurs- en jurylid Wim de Graaf van het Food Center Amsterdam, een oorkonde en een reclamecampagne via Centercom. Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten grepen net naast de prijs.

Twee beroepskoks staan aan de wieg van Saru Soda. De koks hebben intussen verschillende smaakcombinaties gemaakt. De siroop wordt gemaakt van natuurproducten. De drab die overblijft na productie gaat naar een destilleerderij voor het maken van eau de vie. Wat dan overblijft gaat terug naar de boer. Circulaire economie! Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: “Saru Soda is een trendsettende smaakmaker. Het product vergroot het imago van Amsterdam door de stimulans van non alcoholische cocktails in Nederland en daarbuiten. Een klassiek product als siroop herscheppen tot een culinaire lekkernij die inspeelt op een maatschappelijke non alcoholtrend is bijzonder creatief.”

De winnaar ontvangt een oorkonde en een mooie mediacampagne van Centercom. De poster van de siropen van Saru Soda hangt op de Burgemeester D. Kooijmanweg in Purmerend, vlakbij de AH XL. Het hangt daar van 8 april om 17.00 t/m 15 april 17.00u. De winnaar houdt nog een extra campagne tegoed in Amsterdam en omstreken op de art screens bij culturele instellingen en horeca gelegenheden als deze weer open zijn.

Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de medewerkers van het Food Center Amsterdam hun nominaties gegeven. Uit de negen genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten en siropen van Saru Soda. MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam.
Abonneer je vooral nu op ons YouTube kanaal!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marja Meijer

Marja Meijer

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Coaching ondernemers

Coaching ondernemers

Zit je als ondernemer op dit moment in zwaar weer? Maak gebruik van gratis professionele coaching van de Stichting Ondernemersklankbord (OKB). Normaal gesproken betalen ondernemers een eigen bijdrage van 150 euro. Het ministerie van EZK geeft meer subsidie aan het...

Stoppen of doorgaan met je bedrijf?

Stoppen of doorgaan met je bedrijf?

Ondernemers zijn van nature optimistisch. Maar wat als het gewoon niet meer gaat? Tweederde van de ondernemers heeft een omzetdaling van meer dan twintig procent. Een deel daarvan maakt helemaal geen omzet meer. Op tijd stoppen is dan echt de meest verstandige keuze,...

Hoe gaat het bij de Rabobank?

Hoe gaat het bij de Rabobank?

We horen veel van de onderhandelingspartijen bij het kabinet en van ondernemers hoe het gaat in deze tijden van coronacrises. Hoe gaat het eigenlijk bij de banken? Hoe beleven zij deze crisis? Wouter Stevens, directielid Rabobank Amsterdam, geeft een inkijk in hoe de...

De anderhalve meter economie, hoe geven ondernemers hier vorm aan?

De anderhalve meter economie, hoe geven ondernemers hier vorm aan?

Winkelcentrum Boven ’t IJ Als je door het winkelcentrum loopt zie je overal stickers, bordjes op de lantaarnpalen met anderhalve meter afstand. Graffiti op de stoeptegels geeft de looprichting aan. Daan Woudhuysen, voorzitter winkelcentrum: “we hebben de winkeliers...

MKB TV: ondernemen in de anderhalve meter economie

MKB TV: ondernemen in de anderhalve meter economie

Op de Nieuwendijk is het op sommige plekken zo stil dat er eenden over straat lopen. In deze aflevering zijn ondernemers aan het woord van de Nieuwendijk die graag willen dat mensen weer komen winkelen. En hun ideeën voor de anderhalve meter economie. Waaronder Marcel...