De siropen van Saru Soda zijn door een vakjury van MKB Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’. Tijdens de eerste live uitzending van MKB TV op woensdag 8 april werd bekend gemaakt dat Leslie Dronkers, eigenaar en limonademaker van Saru Soda met zijn duurzame en innovatieve siropen winnaar is. Felicitaties van voorzitter MKB-Amsterdam, Bart Drenth en bestuurs- en jurylid Wim de Graaf van het Food Center Amsterdam, een oorkonde en een reclamecampagne via Centercom. Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten grepen net naast de prijs.

Twee beroepskoks staan aan de wieg van Saru Soda. De koks hebben intussen verschillende smaakcombinaties gemaakt. De siroop wordt gemaakt van natuurproducten. De drab die overblijft na productie gaat naar een destilleerderij voor het maken van eau de vie. Wat dan overblijft gaat terug naar de boer. Circulaire economie! Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: “Saru Soda is een trendsettende smaakmaker. Het product vergroot het imago van Amsterdam door de stimulans van non alcoholische cocktails in Nederland en daarbuiten. Een klassiek product als siroop herscheppen tot een culinaire lekkernij die inspeelt op een maatschappelijke non alcoholtrend is bijzonder creatief.”

De winnaar ontvangt een oorkonde en een mooie mediacampagne van Centercom. De poster van de siropen van Saru Soda hangt op de Burgemeester D. Kooijmanweg in Purmerend, vlakbij de AH XL. Het hangt daar van 8 april om 17.00 t/m 15 april 17.00u. De winnaar houdt nog een extra campagne tegoed in Amsterdam en omstreken op de art screens bij culturele instellingen en horeca gelegenheden als deze weer open zijn.

Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de medewerkers van het Food Center Amsterdam hun nominaties gegeven. Uit de negen genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Aubergines van Kwekerij Osdorp en ossenworst van Chateaubriand Vleesspecialiteiten en siropen van Saru Soda. MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.

Kijk de uitzending terug op het YouTube kanaal van MKB-Amsterdam.
Abonneer je vooral nu op ons YouTube kanaal!

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marja Meijer

Marja Meijer

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...