Stem nu op je ondernemer in de anderhalve meter economie!

Deze maand een coronaproof Product van de Maand. Mensen hebben via social media van MKB-Amsterdam ondernemers genomineerd die innovatief en creatief omgaan met de anderhalve meter.

Welke van deze genomineerde producten is jouw favoriet?

– Beachevents, normaal een organisator van evenementen, heeft zijn innovatiekracht ingezet en een online rouwomgeving ontworpen voor nabestaanden van overleden coronapatiënten;
– Verschillende restaurants die zeer creatief een ‘drive in’ van Loetje aan de Amstel, ‘uitgekookt box’ van Ron Blaauw, of ‘privé kas’ van Restaurant Mediamatic;
– De heerlijke likeuren van de Likeursmeisjes die mensen door de angstaanjagende coronatijd brengen;
– Desinfecterende lampen van LEDesign Projectverlichters;
– Mondkapjes reinigen met UV-C licht van Glim. En een antibacteriële sleutelhanger van OPHENR.
– Facilitaire diensten van Breedweer die coronaproof zijn gaan werken en ook sekswerkers hebben omgeschoold tot schoonmakers;
– Mind- en bodytrainingen van Zest your life, die hun klanten behouden door alle yoga, meditatie en pilates lessen elke dag online te geven;
– Dutchmuseumgiftshop.nl, een online platform voor museum winkels, om zo de musea een bron van inkomsten te geven in de tijden dat zij nog dicht moeten blijven.
– Of websites die bedrijven en scholen ondersteunen bij de omschakeling naar de anderhalvemeter samenleving als www. coronaveiligkantoor.nl. Bedrijven kunnen hier onder andere linten, stickers, desinfectiegel bestellen.

Stemmen kan tot vrijdag 15 mei, 10.00 uur op onze Facebook pagina van MKB-Amsterdam: https://poll.app.do/ondernemen-op-anderhalve-meter?fbclid=IwAR30ROGDsJPXMfKJw1HQMlJa_EF7znqRtTsSaFyeoK82Ygga28QC2Xl7I_c

Een vakjury, onder leiding van Bert Bos, kiest uit de top 3 van de nominaties een winnaar. De winnaar wordt woensdag 20 mei bekend gemaakt tijdens een uitzending van MKB TV.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Irene van der Zwan

Irene van der Zwan

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...