Op dinsdag 21 en donderdag 23 november was ons najaarscongres in de RAI. Wij kijken terug op twee mooie en succesvolle ondernemersontbijten. We danken de deelnemers voor hun input in de discussie over de metropoolregio. De opgehaalde informatie gaan we meenemen in onze agenda voor 2018. Zodat wij ons nog beter hard kunnen maken voor het ondernemersbelang.

Je kunt volgen wat we met de besproken punten doen via onze nieuwsbrief en social media.

Volg MKB-Amsterdam via de nieuwsbrief (aanmelden via onze homepage, rechter kolom onder de agenda) en social media: @MKBAms, LinkedIN en Facebook. Hier staan ook wat foto’s van de ontbijtsessies van het najaarscongres.

Dan ben je altijd op de hoogte van ons laatste nieuws en ontvang je als eerste de uitnodigingen voor onze bijeenkomsten. Neem alvast een kijkje op onze evenementenpagina zodat je je agenda vrij kunt houden.

Save the date: 15 maart MKB Lenteborrel

Onze lenteborrel vindt dit jaar plaats op donderdag 15 maart. We werken alweer druk aan een mooi programma. Dit jaar maken we een vervolg op ons najaarscongres, dus wil je weten wat er met de besproken punten gaat gebeuren, of mocht je het najaarscongres gemist hebben, kom dan op 15 maart naar onze lenteborrel! Zet de datum in je agenda en meld je aan voor onze nieuwsbrief. Dan ontvang je de uitnodiging begin 2018 in je mailbox.

Overige items op de evenementenkalender:

Kerstborrel BNR Businessclub  – 14 december @ 16:30 – 19:00
Security Event met bezoek aan Endemol studio’s
15 december @ 13:30 – 17:30
Masterclass “Meer klanten? Dit moet je doen” 24 januari 2018 @ 15:00 – 17:00
Mastercourse Start-Up Scale-Up MKB – 2 februari 2018 @ 09:00 – 17:00

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Bart Drenth

Bart Drenth

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...