De verkiezing van het “Product van de Maand” is een nieuw initiatief van MKB Amsterdam om innovatie en groei in het MKB in de regio groot Amsterdam te stimuleren.

Bart Drenth, bestuursvoorzitter van MKB Amsterdam: “We willen producten uit (groot) Amsterdam in het zonnetje zetten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. We willen ondernemers inspireren en stimuleren in de (verdere) ontwikkeling van hun producten. Bovendien willen we de diverse bestaande onderlinge verbanden van ondernemers in met name de maakindustrie koppelen, zodat er van elkaar kan worden geleerd en dat er zaken met elkaar kan worden gedaan.”

Tijdens het MKB Najaarscongres op 15 november 2019 is onder aanwezigheid van ondernemers uit Amsterdam voor de eerste keer de MKB Amsterdam prijs “Product van de maand” uitgereikt aan Oos Kesbeke voor het product “Uitjes met Appelstroop”. 

Namens de jury noemt Bert Bos (initiatiefnemer van deze prijs; werkzaam bij de Hogeschool Amsterdam) het winnende product. “gekmakend lekker” en een typisch voorbeeld van een Amsterdams innovatie. Een creatief en duurzaam product ontwikkeld door een gerenommeerd Amsterdams ondernemer in samenwerking met een van de topchefs in Nederland Jonnie Boer. Een mooi en typisch voorbeeld van Amsterdamse innovatie.

Voor het nomineren van producten komt MKB Amsterdam in 2020 naar typische Amsterdamse organisaties toe om enthousiaste filmopnames te maken. Medewerkers worden gevraagd hun favoriete Amsterdamse product te nomineren. Zij geven in hun motivatie aan wat zo aanspreekt in het voorgedragen product en waarom het zou moeten worden verkozen. De bekendmaking van het Product van de Maand is elke derde donderdag van de maand tijdens de MKB Groeiborrel in Café Wildschut op het Roelof Hartplein. De eerstvolgende borrel is op donderdag 16 januari van 17.00u tot 20.00u. Amsterdamse ondernemers zijn van harte uitgenodigd.

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marja Meijer

Marja Meijer

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Winnaar Product van de Maand februari – De Amsterdamse Ui

Winnaar Product van de Maand februari – De Amsterdamse Ui

De Amsterdamse Ui van De Leeuw Wat is er Amsterdamser dan de Amsterdamse ui? Het is een oerproduct van Amsterdam. In de 19e eeuw ontstaan om het voedsel langer houdbaar te maken. De uien zijn in Nederland gekweekt en in Amsterdam geproduceerd. De Amsterdamse Ui van De...

Product van de Maand mei – Coronaveilig kantoor en school

Product van de Maand mei – Coronaveilig kantoor en school

Corona Veilig Kantoor en Corona Veilige School van Gezonde Werkomgeving BV Corona Veilig Kantoor en Corona Veilige School. Twee websites om bedrijven en scholen te ondersteunen bij de omschakeling naar de anderhalve meter samenleving. Corona veilig kantoor en Corona...

Het was lang niet overal druk in Amsterdam

Het was lang niet overal druk in Amsterdam

De gemeente Amsterdam had afgelopen zondag een oproep geplaatst om niet meer naar de winkelgebieden in de binnenstad te gaan.
Voorzitter Bart Drenth: De gemeente riep het winkelend publiek op om de binnenstad te mijden, maar het was lang niet overal druk in Amsterdam. In veel straten was het juist rustiger dan anders. Als MKB-Amsterdam willen wij ervoor pleiten dat de gemeente specifieker gaat benoemen waar de drukte zich bevindt. Laat weten waar bezoekers nog wel welkom zijn, liever dan het bezoek aan de hele binnenstad af te raden. Ongelukkig is het wel dat veel grote winkelketens publiciteit gaven aan het fenomeen ‘Black Friday’. Drenth: “Eigenlijk zijn veel zelfstandige ondernemers helemaal niet zo blij met dit fenomeen.”En om dit te promoten midden in de pandemie is eigenlijk bizar.”

Dit mag niet meer

Dit mag niet meer

De gemeente Amsterdam vindt sommige feestverlichting overdreven, afleidend of ontsierend. De gemeente wil daarom heldere regels stellen. Er geldt vanaf volgend jaar een meldingsplicht als je feestverlichting op je pand wilt aanbrengen van meer dan een vierkante meter of meer dan tien procent van het geveloppervlak. Daarbij geldt dat je de vormen van de architectuur moet volgen. Verlichting die daar niet aan voldoet, of die bijvoorbeeld ornamenten bedekt mag dan niet meer. Het is dus nog maar zeer de vraag of de feestverlichting van bijvoorbeeld Scheltema volgend jaar nog is toegestaan.

Wat wordt Product van het Jaar 2020?

Wat wordt Product van het Jaar 2020?

Nu alle Product van de Maand winnaars van 2020 bekend zijn, starten we vanaf vandaag met de stemming van Product van het Jaar. Deze verkiezing bestaat uit twee prijzen: de vakjury prijs en de publieksprijs. De vakjuryprijs 2020: alle acht winnaars van Product van de Maand maken kans. De publieksprijs 2020: Top 25 genomineerden met de meeste publieksstemmen. Alle top drie genomineerden van de Product van de Maand verkiezing maken kans om de publieksprijs te winnen. Hoe? Door in de maand december de meeste publieksstemmen te vergaren via een poll. We zetten een social media campagne in waar elk product nog eens goed onder de aandacht wordt gebracht en waarop het publiek kan stemmen. Op onze website staat vanaf 4 december een overzicht met alle top 25 producten en daarmee kun je vrienden, familie en zakelijke relaties attenderen om op een product te stemmen. De uitreiking vindt plaats op onze Nieuwjaarsborrel op donderdag 14 januari.

Winnaar Product van de Maand november!

Winnaar Product van de Maand november!

De zeer oude genever van Loyaal van Wees is door de vakjury van MKB-Amsterdam gekozen als ‘Product van de Maand’ november 2020. Bert Bos: “Het product is sinds de 18e eeuw in de handel. Via café’s, hotels en slijterijen kunnen mensen van dit product genieten. Ook in het Proeflokaal en het historische winkeltje ‘Slijterij De Ooievaar anno 1782’ in de Jordaan waar nazaat Fenny van Wees en haar dochters nog steeds achter de toonbank staat en kantoor houdt. De Loyaal Genever prijkt op de ‘Nationale Inventaris Immaterieel Erfgoed’ en heeft mede bijgedragen dat Amsterdam wereldberoemd is geworden. De oorspronkelijke in de 16e eeuw ontstane distilleertechniek heeft in de gehele wereld navolging gekregen. De vakbekwaamheid betreft niet alleen het technisch maken, de (geheime) receptuur, maar vooral ook het ruiken. Vakvrouw Fenny van Wees is auteur van het Boek ‘Distilleren de kunst van het ruiken’ en geeft nog steeds cursussen om het erfgoed uit te dragen.”