De verkiezing van het “Product van de Maand” is een nieuw initiatief van MKB Amsterdam om innovatie en groei in het MKB in de regio groot Amsterdam te stimuleren.

Bart Drenth, bestuursvoorzitter van MKB Amsterdam: “We willen producten uit (groot) Amsterdam in het zonnetje zetten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. We willen ondernemers inspireren en stimuleren in de (verdere) ontwikkeling van hun producten. Bovendien willen we de diverse bestaande onderlinge verbanden van ondernemers in met name de maakindustrie koppelen, zodat er van elkaar kan worden geleerd en dat er zaken met elkaar kan worden gedaan.”

Tijdens het MKB Najaarscongres op 15 november 2019 is onder aanwezigheid van ondernemers uit Amsterdam voor de eerste keer de MKB Amsterdam prijs “Product van de maand” uitgereikt aan Oos Kesbeke voor het product “Uitjes met Appelstroop”. 

Namens de jury noemt Bert Bos (initiatiefnemer van deze prijs; werkzaam bij de Hogeschool Amsterdam) het winnende product. “gekmakend lekker” en een typisch voorbeeld van een Amsterdams innovatie. Een creatief en duurzaam product ontwikkeld door een gerenommeerd Amsterdams ondernemer in samenwerking met een van de topchefs in Nederland Jonnie Boer. Een mooi en typisch voorbeeld van Amsterdamse innovatie.

Voor het nomineren van producten komt MKB Amsterdam in 2020 naar typische Amsterdamse organisaties toe om enthousiaste filmopnames te maken. Medewerkers worden gevraagd hun favoriete Amsterdamse product te nomineren. Zij geven in hun motivatie aan wat zo aanspreekt in het voorgedragen product en waarom het zou moeten worden verkozen. De bekendmaking van het Product van de Maand is elke derde donderdag van de maand tijdens de MKB Groeiborrel in Café Wildschut op het Roelof Hartplein. De eerstvolgende borrel is op donderdag 16 januari van 17.00u tot 20.00u. Amsterdamse ondernemers zijn van harte uitgenodigd.

 

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marja Meijer

Marja Meijer

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...