Eerder heeft MKB Amsterdam, naar aanleiding van diverse klachten, bij wethouder Kock (Amsterdam, Financiën) aan de bel getrokken omtrent het (niet) tijdig betalen van facturen. In een eerdere ‘vraag van de maand’ hebben we aan u , MKB-ondernemers in Amsterdam, de vraag gesteld of u dit ook ervaart. Hierop hebben we geen nieuwe klachten meer binnen gekregen. Deze nieuwe uitvraag is bedoeld om te checken of de problemen inderdaad zijn opgelost. Als dit inderdaad het geval is willen we dit de wethouder graag melden.
Het gaat beter…
Recente navraag bij Gemeente Amsterdam levert het beeld dat het behoorlijk beter gaat dan in eerdere maanden. ‘Wat niet wegneemt dat er nog steeds stappen zijn te zetten. Inmiddels wordt vol ingezet op het verder verbeteren van het proces van bestellen t/m het betalen bij de gemeente’.
Vraag aan u:
Deze nieuwe uitvraag is bedoeld om te checken of deze problemen inderdaad zijn opgelost. Als dit inderdaad het geval is willen we dit de wethouder graag melden.
Mijn mening:
- Ja, ik ervaar duidelijke verbetering in het betaalgedrag van de gemeente
- Er is iets verbetering, maar het houdt nog niet te wensen over
- Nee, de gemeente betaalt mij nog steeds te laat