Winkelcentrum Boven ’t IJ
Als je door het winkelcentrum loopt zie je overal stickers, bordjes op de lantaarnpalen met anderhalve meter afstand. Graffiti op de stoeptegels geeft de looprichting aan. Daan Woudhuysen, voorzitter winkelcentrum: “we hebben de winkeliers gevraagd om hun stoepborden richting de pui te plaatsen om zo meer ruimte te creëren. De handhaving is heel beleefd en we merken dat de klanten dit heel fijn vinden. Waar nu de uitdaging ligt is de voorbereiding op de zomermaanden. Dan gaan er meer winkels open waaronder de horecazaken en zijn er meer mensen buiten.”

Haren knippen in Nieuw-Vennep
Veel kappers waren zo blij om weer open te mogen dat ze zondagavond om twaalf uur ’s nachts al aan het knippen waren. Ben Perdaan kapper in Nieuw-Vennep is er helemaal klaar voor. Wat helpt in zijn zaak is een goed werkend reserveringssysteem en voldoende wachtruimte. Hij hoeft geen gebruik te maken van de openbare ruimte. De stoelen zijn voldoende uit elkaar gezet en de handreiniging staat bij de deur. Ben: “Ik vraag mensen bij verkoudheid of ziekte om niet te komen en dat geldt natuurlijk ook voor mijzelf. Bij twijfel, niet gaan!”

Horeca in Amstelveen
De horeca mag per één juni weer open. Jeanine Worners van Brasserie Paardenburg in Amstelveen is er druk mee bezig. In totaal mogen er dertig personen aanwezig zijn inclusief eigen personeel. Bij een minimale bezetting van vijf man personeel, heb je maximaal 25 gasten. De uitdaging zit in de voorzorgmaatregelen: desinfectiezuilen en looproutes. Jeanine wil geen stickers gaan plakken: “dat heeft toch invloed op de sfeer. De brasserie beschikt over een grote buitenruimte. Bij mooi weer kunnen we dit goed gebruiken voor onze gasten.”

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Marcia Appels

Marcia Appels

Hoofdredacteur en communicatiemanager MKB-Amsterdam.

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...