Ben jij ondernemer in Amsterdam en vind jij duurzaamheid belangrijk? Schrijf je dan vanaf 28 augustus in voor de vijfde editie van de DAM Prijs: dé prijs voor duurzame Amsterdammers in het MKB. Je maakt hiermee kans op de titel ‘meest duurzame ondernemer van Amsterdam’, een geldprijs van € 5.500,- euro en een publiciteitscampagne.

Uit de inschrijvingen wordt per stadsdeel één ondernemer geselecteerd. Deze stadsdeelwinnaars winnen de stadsdeelprijs van € 1.500,- en maken vervolgens kans op de stedelijke DAM Prijs. In november wordt het Amsterdamse publiek opgeroepen om te stemmen op haar favoriet. Eind november kiezen jury en publiek de uiteindelijke winnaar van de DAM Prijs 2017. Deze ondernemer is de meest duurzame MKB-ondernemer van heel Amsterdam en wint de stedelijke prijs van €4000,-.

Publiciteit
De publiciteitscampagne bestaat onder andere uit: advertenties en interviews in Het Parool, Amsterdam FM, AT5, een advertentiecampagne via Facebook, aandacht in gemeentelijke media en media van de DAM Prijs partners en promotiemateriaal. Elke deelnemer aan de DAM Prijs krijgt in ieder geval een vermelding van de bedrijfsnaam op de DAM Prijs webpagina en in een advertentie op de achterpagina van het Parool.

Ik doe mee!
Deelnemen is eenvoudig. Vul de vragenlijst in op: amsterdam.nl/damprijs. Inschrijven kan tot en met 8 oktober via: amsterdam.nl/damprijs. Twijfel je of je duurzaam genoeg bent? Vul dan de QuickScan in op de website en je komt er gelijk achter of je kans maakt.

Ken je een duurzame ondernemer? Draag diegene voor!
Draag je favoriete duurzame ondernemer voor via de website. Vervolgens neemt de organisatie contact op met de ondernemer om mee te doen aan de DAM prijs.

Deel dit artikel:

Volg jij MKB-Amsterdam al op social media?

Bart Drenth

Bart Drenth

Wil je reageren op dit bericht? Klik hier om te reageren

Help ons de regio Amsterdam ondernemender maken! Wij behartigen jouw belangen op het stadhuis en Binnenhof.
Nieuws

Het laatste nieuws 

Energie besparen?

Energie besparen?

De wattjemoetweten (Watt) campagne informeert ondernemers over de informatieplicht energiebesparing. De focus van de campagne verschuift naar energiebesparing: www.wattjemoetweten.nl. Meerdere ondernemers zijn geïnterviewd voor de campagne waaronder Klaas Fuite van Bakkerij Fuite. Dit familiebedrijf heeft de afgelopen drie jaar de CO2 footprint van het bedrijf met 30% weten te verminderen.

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

MKB TV: duurzaam ondernemen in tijden van crisis

Duurzaam ondernemen in de crisis, is dat realistisch? Veel mkb’ers hebben nu wel wat anders aan het hoofd. In deze crisis lijkt het handig om investeringen uit te stellen, of toch niet?  Olof van der Gaag, voorzitter Duurzaamheidsraad Amsterdam: “doe het juist nu, het...

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Opmerkelijk ondernemen, column Bert Bos

Toch weer een Belg, flitste het door mijn hoofd toen ik het nieuwe plan las om van Amsterdam een allesomvattende stad te maken. Allesomvattend is Inclusief Noord. Sinds de aanleg van het Centraal Station eind 19e eeuw was de doorslaggevende brug vanuit het centrum...

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Ingewikkelde vergunningaanvragen

Gemeenten in de regio werken behoorlijk soepel mee aan plannen van ondernemers om te kunnen functioneren in de anderhalve meter economie. Voor sommige aanvragen ligt dat ingewikkeld omdat er meerdere bestuurslagen en beleidsafdelingen bij betrokken zijn. Dit speelt...

RED WAT ER TE REDDEN VALT

RED WAT ER TE REDDEN VALT

Een open brief van onze voorzitter aan de gemeenteraad: stel een taskforce in. Steunmaatregelen van de overheid zijn en blijven nodig. Maar ze zijn niet genoeg. Omdat financiële steun altijd maar een deel van de kosten dekt en uitstel van betaling geen afstel is. Het enige wat deze bedrijven kan redden is dat hun omzet weer op peil komt. En wel zo snel mogelijk.

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Manifesto voor duurzaam en circulair ondernemen

Precies vijf jaar geleden werd Manifesto opgericht, één van de initiatiefnemers is Erik Friedeberg. Hij vertelt zijn verhaal, drijfveren en zijn motivatie om deze duurzame coöperatie te starten en uit te bouwen. Met crowdfunding wil hij zijn succesvolle duurzame...