De Tweede Kamer bespreekt maandag de verdeling van gelden voor asfalt, spoor en waterwegen. Het kabinet zet vooral in op nieuwe wegen en niet op openbaar vervoer, blijkt uit de plannen van het ministerie van Infrastructuur.
De vervoerswereld in Nederland maakt zich elk jaar op voor onderhandelingen met het ministerie over de meerjarenbegroting voor Infrastructuur (ook wel MIRT-overleg genoemd). Amsterdam had erop gerekend dat het ministerie vorige week bij dat jaarlijkse overleg het groene licht zou geven voor die nieuwe lightrailverbindingen of het op termijn doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol. Maar daar wordt in die MIRT-brief aan de Tweede Kamer niet over gerept. Wel over die spooruitbreiding op Amsterdam Zuid en de optie voor een ‘Schipholsprinter’ van Zuid naar Amsterdam Centraal. Deze maandag bespreekt de Tweede Kamer de MIRT-brief en de verdeling van gelden voor asfalt, spoor en waterwegen uit de extra 2 miljard euro.
Bron: NRC – Asfalt wint het van spoorlijnen
Onze vraag aan jou: Kunnen jouw medewerkers de stad Amsterdam nog bereiken?
-Nee, dat is nu inderdaad een heel groot probleem
-Dat is soms wel eens een probleem
-Dat is voor mijn medewerkers niet een groot probleem